Filmy broń, dziennikarz

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje broń, dziennikarz. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Porywacze przejmują kontrolę nad samolotem, którym podróżuje amerykański prezydent James Marshall z rodziną. Terroryści grożą, że zabiją jego żonę i córkę, jeśli ten (Harrison Ford) nie spełni ich żądań. Prezydent, były żołnierz, na własną rękę próbuje się z nimi rozprawić. Początkowo udaje mu się wymykać terrorystom, lecz ich bezwzględny przywódca (Gary Oldman) grozi śmiercią zakładniczkom pierwszej damie (Wendy Crewson) i jej dwunastoletniej córce (Liesel Matthews). Domaga się wypuszczenia swojego towarzysza z jednego z rosyjskich więzień. Odznaczony medalem honoru prezydent Marshall przystąpi do ataku na pokładzie maszyny, podczas gdy wiceprezydent (Glenn Close) będzie w Białym Domu negocjowała z terrorystami i rosyjskim rządem.
W lesie, z dala od zgiełku miasta, stoi stary dwór, w którym mieści się elitarna szkoła z internatem. Mieszkają i uczą się w niej dzieci bogatych rodziców oraz utalentowane dzieci z biednych rodzin. Po szkole krążą opowieści według których w lesie kryje się straszliwe zło. Nikt nie zdaje sobie sprawy, że większość tych opowieści to prawda. Dopiero kiedy jeden z nauczycieli znika w niewyjaśnionych okolicznościach kilkoro z jego uczniów rozpoczyna śledztwo...
Lata siedemdziesiąte. Raoul Duke i Dr Gonzo (w tych rolach Johnny Depp i Benicio Del Toro) podążają do Las Vegas - miasta wiecznego hazardu i zatracanych pieniędzy. Jak się okazuje, są oni uzależnieni od róznego rodzaju używek typu Eter, LSD, Kokaina i wiele innych. Podający się za dziennikarza (R. Duke) oraz Prawnika (Dr. Gonzo) przyczyniają się do całkowitej destrukcji miejsc, w których przebywają. Ich głównymi celami są pokoje hotelowe, gdzie po zameldowaniu traktują je jak typową stajnie, w której przeżywają "odloty" swojego życia. Czarna Komedia mówiąca nam, o tym, jakie są przemyślenia, halucynacje i motywy do czynów po spożyciu środka odurzającego.


Komisarz Olgierd Halski (Marek Kondrat) musi zmierzyć się z rozwijającą narkotykowy biznes Nadieżdą Tumską (Maria Pakulnis) i jej psychopatycznym kochankiem, Jurijem (Paweł Wilczak).
Film ten opowiada prawdziwą historię Jeffreya Wiganda, byłego dyrektora przemysłu tytoniowego, który decyduje się na wystąpienie w programie informacyjnym „60 minut” stacji CBS-TV. Dla czystego sumienia i częściowo zachęcony przez producenta Lowella Bergmana, Wigand ujawnia, że przemysł tytoniowy nie tylko był świadomy, że papierosy są szkodliwe i wciągające w nałóg, ale pracował także nad tym, aby wręcz zwiększyć uzależniające właściwości tytoniu. Niestety, obaj bohaterowie tej historii przekonali się na własnej skórze, że samo mówienie prawdy nie wystarcza.
Polski dziennikarz, Maj, współpracujący z paryskim pismem ekonomicznym, zbliżonym do agend prasowych ONZ, trafia na ślad działalności tajnej organizacji "W", powołanej do życia przez pozostających na wolności zbrodniarzy hitlerowskich. Działalność tej organizacji sprowadza się do sabotażu, prób zdobycia broni masowej zagłady, morderstw czy przemytu narkotyków. Maj po pierwszym zetknięciu się na terenie Wiednia i Budapesztu z przejawami działalności organizacji "W" idzie dalej jej tropem, odkrywając coraz to nowe powiązania i starannie przygotowane akcje.
Dwoje dziennikarzy ginie po ukazaniu się publikacji na temat handlu kobietami w Szwecji. Główną podejrzaną staje się genialna hakerka Lisbeth Salander.
Podczas pobytu w jednostce marynarki amerykańskiej Echo Company w Afganistanie dziennikarz i filmowiec Danfung Dennis odkrywa, jaki wpływ na życie 25-letniego sierżanta Nathana Harrisa miał nabój z talibańskiej broni maszynowej. Ten szokujący reportaż wojenny jest jednocześnie intymnym portretem walki Harrisa, który w swoim domu w Karolinie Północnej zmaga się z fizycznym i emocjonalnym trudem ponownego przystosowania do życia cywila. W tej walce wspiera go żona Ashley. Przedstawiony po mistrzowsku kontrast intensywnej walki na froncie z niepokojącą normalnością domowego życia ujawnia prawdziwą cenę, jaką ludzie płacą za wojnę.

Kości

7,4
Dr Temperance Brennan to utalentowana antropolog sądowa, która pracuje w Jeffersonian Institute, a w wolnym czasie pisze książki. Pomaga przy rozwiązywaniu spraw kryminalnych dotyczących morderstw, gdy tradycyjne metody identyfikowania ciał okazują się zawodne – szczególnie gdy szczątki są w stanie rozkładu, zostały spalone lub zniszczone. Brennan dokonuje swoich ekspertyz wyczytując informacje z ludzkich kości. Często wspomaga ją agent specjalny Seeley Booth z FBI. Booth jest byłym snajperem, nie wierzy nauce i naukowcom, którzy ślęczą nad dowodami. Twierdzi, że klucz do rozwiązywania zagadek kryminalnych powinien leżeć w rozmowach w żywymi – świadkami i podejrzanymi. Jest więc w pewnym sensie staroświeckim konserwatystą popierającym tradycyjne metody. Brennan i Booth często zderzają się ze sobą zawodowo i prywatnie, jednak chemia między nimi pojawia się tylko w ostatniej kryminalnej powieści Brennan. Brennan nie do końca żyje w zgodzie ze światem, ale dobrze czuje się w towarzystwie równie błyskotliwych co ona kolegów z laboratorium, w którym razem pracują. Angela to prostolinijna i sprośna przyjaciółka Brennan i koleżanka po fachu. Dzięki jej umiejętnościom badacze mogą oglądać sceny w technice 3D. Asystent Brennan, Zack Addy to „cudowne dziecko”, którego IQ na poziomie geniusza staje mu na drodze do ukończenia kilku doktoratów, jakie rozpoczął. Jest też dr Jack Hodgins – ekspert wiedzący wszystko na temat insektów, zarodników i minerałów, a jego hobby to… teorie spiskowe.
W tropikalnym klimacie, wśród bogactwa kultur, w Miami działa zespół detektywów Horatia Caine’a. Jest w nim piękna, wykształcona Calleigh Duoquene, specjalistka od balistyki, Tim Speedle, doskonały oficer śledczy, znający wszystkie ulice i zaułki miasta, Eric Delko, przed którym drogi wodne Florydy nie mają tajemnic i wreszcie Alexx Woods, koroner. Wszyscy ci oficerowie zbierają dowody, analizują zbrodnie i przemawiają w imieniu tych, którzy mówić już nie mogą – ofiar.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…